Verenigingsdag 2017

Donderdag, 31 augustus 2017

Het weer werkte zeker mee. Met de zon al heerlijk schijnend over het water van de Binnenmaas vaarden 28 wedstrijdvissers kort voor de start van de wedstrijd de Binnenmaas op. Het werd een zon overgoten dag met weinig tot geen wind.

Leuk en nieuw was dat ook een aantal karpervissers de uitdaging zijn aangegaan om deel te nemen aan de witviswedstrijd. Een viertal van hen wist zich tevens in de prijzen te vissen. Toch knap bij z'n eerste deelname. De vangsttotalen waren zacht uitgedrukt teleurstellend. Ikzelf was ik te gast in de boot van Marcel van den Hurk. We hebben geen aanbeet gezien die dag. Een tweetal vissers naast ons; voor mij nieuwe gezichten; en zo te zien minder ervaren met het wedstrijdvissen. Vingen een aantal grondels en eindigde hiermee dik boven ons. Met het vangen van 4 grondels zat je al in de prijzen.

We hadden het er maar mee te doen. De brasems en consorten lieten zich niet dwingen. Degenen die dachten het vissen te hebben uitgevonden kwamen deze dag bedrogen uit. Een tweetal diehards die stug bleven volhouden vingen in de laatste minuten van de wedstrijd beiden een brasem. En werden de uiteindelijke nummers 1 en 2. Waarvan Jan Wols de gelukkige winnaar was.

Na het terugvaren en de prijsuitreiking. Gezellig aan de bar en barbecue. Het werd nog meer een familie gebeuren met voor een deel enkele echtgenotes en zelfs een tweetal kleinkinderen. Met kwaliteitsvlees van de slager heel lekker en gezellig allemaal.

Al met al, het staat hierboven al vermeld, een geslaagde Verenigingsdag. Een voor herhaling vatbaar. Namens Marcel en mijzelf willen we dan ook alle vrijwilligers die hieraan hebben meegewerkt om deze dag te doen slagen. Enorm bedanken. Uiteindelijk, bedacht in mijzelf, zijn wij allemaal winnaars; toen ik 's avond om 21:30 uur moe maar voldaan met een whisky cola thuis op de bank onderuit zakte en zzzzz..in slaap viel.

Johan Letschert