Dag / Weekvergunning

Voor het vissen in Nederland is volgens de visserijwet een schriftelijke toestemming van de visrechthebbende nodig. In de meeste gevallen is dit de VISpas in combinatie met de lijst van viswateren. Echter om een dagje te kunnen vissen in binnen de regio's Binnenmaas, Heinenoord, Oud-Beijerland en Strijen van hengelsportvereniging Groot Hoeksche Waard is het niet direct nodig om een VISpas aan te schaffen. Er bestaat daarom een wettelijke uitzondering, namelijk een Dagvergunning of Weekvergunning.

Hengelsportvereniging Groot Hoeksche Waard geeft daarom een Dag / Weekvergunning uit voor sportvissers. De sportvissers kunnen dan met een schriftelijke toestemming van de vereniging vissen onder de opgestelde vergunningsvoorwaarden. De sportvisser heeft dan geen Kleine/Jeugd VISpas of VISpas nodig. (Zeker aantrekkelijk als u iemand kennis wil laten maken met de vissport)

Dag & Weekvergunning

Om in Nederland te mogen vissen, is volgens de visserijwet een schriftelijke toestemming van de visrechthebbende nodig. In de meeste gevallen is dit de VISpas in combinatie met de lijst van viswateren. Wilt u zomaar eens een keertje vissen? Dan hoeft u niet meteen een VISpas aan te schaffen. U kunt in dat geval een Dagpas of Weekvergunning aanschaffen bij een van de hengelsportverenigingen. Sportvissers kunnen dan met een schriftelijke toestemming van de vereniging vissen onder de opgestelde vergunningsvoorwaarden.

Let op!
Nachtvissen met een dag of week vergunning is uitdrukkelijk verboden !