De éérste karperdag !

Zondag, 18 december 2016

Zaterdag 10 december was het dan eindelijk zover, de dag waar veel van onze leden naar uitgekeken hebben, de 1e karperdag van Karpercommissie Binnenmaas. Al vanaf het moment dat bekend werd dat we deze gingen organiseren kwamen de aanmeldingen snel binnen met als gevolg dat we al razend snel helemaal vol zaten in het clubhuis te Westmaas.

De eerste vrijwilligers waren er al om 12 uur om alle gesponsorde prijzen op een mooie tafel te presenteren en alles klaar te zetten voor de gasten en uiteraard te zorgen dat de koffie klaar stond en het bier gekoeld was. Waarvoor dank aan deze vrijwilligers. Langzaam kwam iedereen binnen gedruppeld en rond half 4 waren de meeste binnen om zich voor te bereiden op de karperquiz. Deze bestond uit allerlei vragen over vissen en de HSV Binnenmaas aangevuld met wat grappige knipsels van sommige leden wat ertoe leidde dat de geluidsnorm af en toe overschreden werd door het harde gelach.

Na de quiz even stoom afblazen en vervolgens met z'n allen de antwoorden checken, waarna de jury de punten op konden tellen om te kijken wie met de titel KARPERKONING VAN DE BINNENMAAS aan de haal ging. Voor de prijsuitreiking werden eerst nog een aantal mensen in het zonnetje gezet met een leuk cadeautje te weten:

• Johan Letschert (voorzitter HSV Binnenmaas) voor de prettige samenwerking die we als commissie vanaf dag 1 hebben;
  • Vincent Reedijk en Vincent Wesdijk voor de bardiensten en kasbeheer afgelopen meetings;
  • En tot slot werd uitgeroepen tot "VRIJWILLIGER VAN HET JAAR" voor diverse hand en spandiensten Kevin Monkhorst;
  • Hij krijgt de bijbehorende wisselbokaal die een jaar lang zijn woonkamer mag verfraaien.

Voor dit alles was er ook nog een leuke verrassing die de aanwezige leden onder elkaar hadden geregeld, de organisator (Marcel Kloos) werd hiervoor ook nog in het zonnetje gezet en kreeg uit handen van Danny Boer en Kevin Monkhorst diverse cadeaus overhandigd waaronder een prachtige canvasvergroting en een mooie trofee.

Hierna de prijsuitreiking, de top 3 was als volgt:
 1.
 Koos van Mazijk
 121 punten
 2.
 Patrick Krekt
 117 punten
 3.
 Marco Buts
 115 punten
Na de prijsuitreiking werden de tafels gedekt en kwamen de gourmetstellen op tafel, waarna er nog een paar uurtjes gezellig met de hele groep gegourmet werd, overbodig is waarschijnlijk om te zeggen dat dit er wel in ging bij iedereen. Terugkijkend kunnen we zeggen dat het een meer dan geslaagde dag is geweest en er is reeds besloten dat deze dag in december 2017 een vervolg krijgt. Tot die tijd houden we uiteraard onze maandelijkse avondjes waar een ieder welkom is.

Iedereen bedankt voor zijn komst met nog speciale dank aan al onze sponsors en HSV Binnenmaas.

Karpercommissie Binnenmaas