VISpas 2024 binnenkort in huis

Donderdag, 7 december 2023

De komende weken ontvangen verenigingen en sportvissers de eerste VISpassen voor 2024. Heb je vóór 10 november betaald, bijvoorbeeld via een automatische incasso van jouw hengelsportvereniging? Dan ontvang je de VISpas vóór 15 december 2023 thuis. Voor nieuwe leden is de VISpas 2024 vanaf 1 december online te bestellen via www.vispas.nl.

Ook sportvissers die voor 8 december van dit jaar het geld hebben overgemaakt krijgen de VISpas vóór 31 december 2023 thuisgestuurd. Betaal je ná 8 december 2023? Dan krijg je de VISpas enkele weken na ontvangst van je betaling thuisgestuurd. Je ontvangt na betaling wel een tijdelijk bewijs per e-mail. Dit is ook te downloaden op www.mijnsportvisserij.nl. Zo kun je in het nieuwe jaar gewoon naar de waterkant toe!

Verschillende toestemmingen bestellen

Flink wat sportvissers kiezen ervoor om behalve de VISpas ook de NachtVIStoestemming en/of Derde Hengeltoestemming aan te schaffen. Dit zodat zij in veel Nederlandse wateren ook ’s nachts en met drie hengels mogen vissen. Vanwege de logistieke processen verzenden we deze twee toestemmingen apart van de VISpas 2024.

Het kan daarom enkele dagen duren voordat je de NachtVIS- en/of Derde Hengeltoestemming ontvangt en de stickers op de VISpas kunt plakken. Heb je (nog) geen toestemming? Dan kun je deze via www.vispas.nl gemakkelijk en snel online bestellen.

Meer mogelijkheden in MijnSportvisserij

Nieuw vanaf 2024 is dat sportvissers een machtiging kunnen afgeven en intrekken voor hun lidmaatschap via www.mijnsportvisserij.nl. Met deze functie kun je ook je IBAN wijzigen. Daarnaast is het ook mogelijk om je factuur direct te betalen in dit portaal, mits Sportvisserij Nederland de vereniging helpt met de ledenadministratie.

Kies voor de digitale VISplanner

Bij de VISpas 2024 hoort ook de Aanvullingslijst waarin de wijzigingen ten opzichte van de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse VISwateren 2022-2023-2024 zijn opgenomen. Je hebt deze boekjes echter niet meer in de papieren vorm nodig. Alle wijzigingen worden direct digitaal doorgevoerd in de VISplanner. De VISplanner is rechtsgeldig om aan de waterkant aan te kunnen tonen dat je daar mag vissen. Dit kun je doen via de gratis VISplanner app of de VISplanner website.

Je hoeft dus geen papierwerk meer mee te nemen als je gaat vissen. Om het milieu en kosten te besparen vragen we je om voor digitaal te kiezen. Via MijnSportvisserij kun je heel snel en gemakkelijk aangeven dat je geen fysieke lijst meer wenst te ontvangen. Alleen als je via het portaal in MijnSportvisserij aangeeft de papieren versie te willen ontvangen, krijg je deze automatisch thuisgestuurd met jouw VISdocument.