Vis benefietwedstrijd Sophia Kinderziekenhuis 2023

Woensdag, 7 juni 2023

Afgelopen zaterdag 3 Juni was het dan zo ver. Na maanden van voorbereiding kon deze benefiet dag eindelijk van start gaan! Rond 06:00 stroomde het gebouwtje 'Boezem en Co' vol met gemotiveerde vissers maar vooral met mensen die het Sophia kinderziekenhuis een warm hart toedragen! Maar liefst 38 koppels!

Om 06:15 uur werden de aanwezigen toegesproken en kon het loten van start gaan! Met een verwachtte een temperatuur van 23 graden celsius. Er hing ons een zonnige dag vissen boven het hoofd!

Na het wegen druppelden alle vissers rond 14:30 weer binnen bij het gebouwtje waar een koel drankje op een ieder stond te wachten.

Marcel van der Linden, Dieter Mourits en Alex Orgers gingen aan het rekenen en al snel kwamen we tot het uitreiken van prijzen. En ja hoor! Marcel en Frans van der Linden wonnen het vak Oude Maas en ook de overall wedstijd voor Sophia met ruim 75 Kilo! Dennis den Braber en Lennard Padmos wonnen op het vak Spui met een goede 12 kg. En de gebroeders Simonis het vak binnenwater met maar liefst 42 kilo! Ook al was het vissen deze dag bijzaak, er werd in totaal 485kg vis gevangen!!

Nadat alle winnaars hun prachtige gesponsorde prijzen hadden uitgezocht werd de BBQ aangestoken! En kon het smikkelen en smullen beginnen! Een dame van 'Vrienden van Sophia' hield nog een korte toespraak! Ondertussen gingen de vrouwen van de organisatoren vol aan de gang met de verkoop van de lootjes! En kon ook dat feestje gaan beginnen!

Later op de avond hebben we nog 2 rondes van de verloting gehouden en ook daar liet iedereen zien graag wat over te hebben voor het Sophia! Wat een rijen bij de verkooptafel van de lootjes! Begrijpelijk ook wel als je naar al die prachtige te winnen prijzen keek!

Na de laatste ronde toen de schemering viel doken de mannen en vrouwen van de organisatie nog 1x het gebouw in om alle financiën na en op te tellen!

WAT EEN WEERGALOOS BEDRAG! € 20.758,85!

In het bijzonder bedanken wij,

Onze Visvrienden van Sophia, Dream Well BV en Stucadoors Bedrijf Orgers! Iedereen die ons heeft geholpen met de voorbereidingen!

En natuurlijk alle andere fantastische sponsoren groot en klein voor dit benefiet evenement! Mede dankzij jullie is deze dag geworden wat we er alleen van kunnen dromen! Onze dank is Zeer zeer groot!

Namens het bestuur van de “Hengelsportvereniging Groot Hoeksche Waard”.

Dit verslag is ook te lezen op Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100075934423019