Jaarverslag en Kanjercompetitie 2022

Zaterdag, 15 april 2023

We kunnen terugkijken op een zeer geslaagd en visrijk 2022! Alhoewel we een aantal weken zeker wat mindere vangsten hadden, waren de meeste zaterdagen goed voor een leuk netje vis, met daarbij zelfs enkele uitschieters waar er heel veel vis werd gevangen.

Wie had bijvoorbeeld vooraf gedacht dat de Nachtmarathon op de Binnenmaas zo succesvol zou zijn? Of de vangsten op het Spui, met soms schitterende gewichten?

Uiteraard ook niet te vergeten, de schitterende voorn vangsten op de gehele kreek en later in het jaar vooral de Kreek Dokters. Tegenvallers waren er dan weer op wateren achter de Gamma (bij Jan Tol), waar het er lange tijd op leek alsof er geen vis meer te vangen was. Of de tegenvallers op de Vliet in Puttershoek en Poortwijk 2.

Allemaal wateren die normaal goed vis op zouden moeten leveren, maar in 2022 zeer moeilijk bleken voor een paar mooie vissen.

Zoals vooraf aangegeven, streed iedereen die met de wedstrijden mee viste, automatisch mee met de Kanjercompetitie. Deze competitie kon je winnen door zoveel mogelijk kilo’s te vangen, gedurende het hele jaar. In principe telde iedere wedstrijd mee voor deze competitie, mits deze georganiseerd werd door Hengelsportvereniging Hoeksche Waard, afdeling Oud-Beijerland.

Download