Verslag Algemene Ledenvergadering 2023

Verslag Algemene Ledenvergadering 2023

Datum      : 17 april 2023
Aanwezig : 9 Bestuursleden en 21 leden

1 Opening en vaststellen agenda.

Dagvoorzitter Arie Mol heet iedereen welkom legt het een en ander uit en vraagt aan een ieder om een moment stilte in acht te nemen voor diegene die is komen te overlijden, Arie stelt een bestuursvoorstel ronde voor, en neemt de indeling van de agenda door en stelt deze vast en vraagt vooraf of er leden zijn de mogelijk iets voor de rondvraag hebben.
  • Daan Kieviet, Bert Bout, Jaap de ruiter en Dieter Maurits melden zich.

2 Mededelingen en ingekomen stukken.

Er zijn geen mededelingen en/of ingekomen stukken.

3 Verslag vorige jaarvergadering 05 mei 2022.

De secretaris doet zijn verslag over de vorige Jaarvergadering van 05-04-2022, de penningmeester heeft hier een aanmerking over namelijk: aankomende 5 jaar moet 6 jaar zijn waar de oude verenigingen nog gebruik van het ingebrachte budget van kunnen maken.
  • Verslag wordt verder goedgekeurd.

4 Jaarverslagsecretaris 2022.

De secretaris presenteert zijn secretarieel jaarverslag over 2022 en laat hierbij foto’s zien.
  • Het jaarverslag word goedgekeurd.
  • Johan Letschert neemt het woord over na de secretaris en bedankt de leden en vrijwilligers voor hun inzet en zet Arie Mol en Aart van der Waal als adviseur nog in het zonnetje.
  • Martin Reedijk geeft aanvulling op het Jaarverslag, Martin beheerd de sleutelafname voor het hek aan de laan van Heemstede en noteert wie deze bezit.

5 Bemensing commissies vacatures Fac / beroeps / onderhoudscommissie.

De penningmeester neemt de bemensing van de div. commissies door.
  • Commissie F.A.C. Niemand meld zich aan.
  • Commissie van Beroep. Dieter Mourits Marcel van der Linden en Alex Orgers Geven zich op.
  • Commissie voor onderhoud Dieter Mourits wil hier over mee gaan denken, er meld niemand zich aan.

6 Verslagen van de actieve commissies .

• Alex van der Woude doet verslag namens de vliegvis commissie.
  • Dieter Mourits geeft aan meer op facebook te gaan zetten om bekendheid te geven aan de actieve commissies.
  • Marcel van der linden doet verslag namens de wedstrijd commissie.
  • Vincent Reedijk doet verslag namens de karper commissie.
  • Aart van der Waal vraagt waarom de karper commissie zich niet verbreed naar buiten de Binnenmaas als water, is misschien leuk voor de jeugd en toekomst voor de commissie om zich te verbreden.
  • Jaap Kwakernaat doet verslag namens de bootjes wedstrijd commissie.

7 Financieel jaarverslag penningmeester 2022.

De penningmeester doet verslag over de financiën van 2022
  • Wim Kaptein vraagt wat er nu eigenlijk in de kas zit de Penning meester geeft uitleg.
  • Marcel van der linden vraagt hoe er in het clubgebouw inkomsten wordt gewonnen. De Penningmeester geeft uitleg hierop

8 Verslag kascontrole 2022 Fac plus vaststellen jaarverslag.

Vincent Reedijk doet verslag van de kascommissie en verleend de Penningmeester Decharge.
  • De kascommissie heeft geen bijzonderheden aangetroffen.

9 Bestuursverkiezingen / aftredend aantredend.

Johan Letschert doet zijn afscheidsspeech.
De Penningmeester geeft zijn afscheidsspeech voor Johan Letschert zijn afscheid als voorzitter. Johan was 10 jaar voorzitter van Hsv Binnenmaas en betrokken bij de fusie tussen de 5 verenigingen naar Hsv Groot Hoekschewaard, nam deel aan landelijke vergaderingen had contact met de gemeente enz. Johan word benoemd tot erelid van HSV Groot Hoekschewaard en krijgt namens het bestuur een mooi cadeau, ook Johan zijn schoonzoon krijgt een presentje namens de vereniging hij zat jaren in de kascommissie en is stopt hier nu ook mee .
  • Aart van der Waal doet ook nog kort zijn verhaal over de samenwerking met Johan.
  • Het bestuur draagt Arie Mol voor, voor de functie van vicevoorzitter.
  • Er komt geen bezwaar en Arie mol word benoemd tot vicevoorzitter.
  • Het bestuur draagt Johan Bravenboer voor, voor de functie als voorzitter.
  • Er komt geen bezwaar en Johan Bravenboer word benoemd tot Voorzitter.
  • Aftredend en wel herkiesbaar zijn: bestuurslid Udo Beekhuizen en secretaris Remy Visser beide heren worden weer herkozen.

10 Begroting 2023.

De penningmeester legt de begroting van 2023 voor
  • Marcel van der Linden vraagt of er met het opknappen van het clubgebouw word gedacht aan eigenleden om te helpen die bijvoorbeeld in het vak zitten het antwoord hier op is ja dat wordt gedaan. Ook heeft hij nog een vraag over de ingediende begroting van de wedstijd commissie die niet goedgekeurd werd de penningmeester beantwoord zijn vraag
  • Theo Geve vraagt of de drempels van het clubgebouw lager gemaakt kan worden of een oprijplank kan komen, dit wordt meegenomen in de agenda voor aankomend overleg
  • Dieter Mourits vraagt naar de financiële middelen om eventueel vis uit te zetten of water uit te baggeren de penningmeester en Aart van der waal geven hier antwoord op.
  • De begroting word goedgekeurd.

11 Rondvraag / sluiting.

• Daan Kieviet heeft vragen over de rekening die hij heeft gekregen over het liggeld en de borg voor zijn boot waar hij het eigenlijk niet mee eens is de penning meester geeft uitleg waarom.
  • Jaap de Ruiter deelt mee dat er dit jaar weer een senioren wedstrijd word gehouden op 15 Juni en tijdens de feestweek in ‘s-Gravendeel op 14 Augustus een jeugdwedstrijd.
  • Jaap vraagt ook naar de vissteiger aan de N217 van Maasdam naar ‘s-Gravendeel of hier al een beslissing in is genomen voor onderhoud of behoud uitleg volgt.
  • Bert Bout heeft een vraag over het meenemen van vis, klopt het dat je zelfs geen snoekbaars mee mag nemen volgens de algemene voorwaarden ja dat klopt is het antwoord, uitleg volgt hierop waarom we dit besloten hebben.
  • Marcel van der linden van de Wedstrijdcommissie vraagt of de vereniging bekendheid wilt verspreiden voor de benefietviswedstrijd voor het Sophia kinderziekenhuis en vraagt de vereniging ook voor het sponsoren hiervan.

Arie Mol bedankt een ieder voor zijn aanwezigheid en vraagt de leden of zij willen vragen aan een ieder die eventueel een rol van betekenis wilt invullen in 1 van de commissies