Jeugdvissen 2013!

Woensdag, 5 juni 2013

Vrijdag 31 mei was het weer zo ver... de eerste wedstrijd van het seizoen voor onze jeugdvissers! Ruim 20 vissers waren naar het clubgebouw gekomen voor de openingswedstrijd.

Om half 7 waren we er klaar voor en kon de loting beginnen. Gelukkig hadden we nog een aantal reservenummers meegeloot want na de loting kwamen er nog een aantal vissers die wat vertraging hadden opgelopen... Om kwart over 7 was iedereen gereed en kon de wedstrijd beginnen. Hert duurde niet heel lang voor het eerste tuigje in de knoop raakte, maar veel langer voor de eerste vis gevangen werd! Een half uur lang gebeurde er niets, en dat was geen goed teken... Gelukkig werd er in het tweede deel van de wedstrijd wel een aantal vissen gevangen, maar lang niet zoveel als dat we normaal vangen! Het water was ook nog erg koud, gelukkig was het weer wel mooi! Omdat er weinig werd gevangen was het wel heel erg spannend...

Terug in het clubgebouw had Thijs erg weinig tijd nodig om de einduitslag te berekenen omdat er slechts 5 vissers vis hadden gevangen! Uiteindelijk was het Keemen Aarse die met maar 5cm voorsprong op de nummer twee Pepijn Prins de winnaar werd van de openingswedstrijd. Hij won een prachtig beker en koos een mooie molen uit de prijzentafel!

Na de slechte vangst was het wel erg druk aan de bar in het clubgebouw!

Volgende week hebben we een informatieavond waar je met al je vragen terecht kunt en we uitleg geven over de activiteiten van dit jaar. Maar we gaan die avond natuurlijk ook tuigjes maken met onze nieuwe dobbers die we speciaal voor onze jeugdvissers hebben laten maken.

We hopen jullie allemaal weeer te zien tijdens de informatieavond en natuurlijk tijdens de aankomende wedstrijden!