Officiële opening haven Maasdam

Zaterdag, 28 augustus 2021

Zaterdagmiddag 21 augustus was het eindelijk zo ver. Na meer dan een jaar te hebben gewacht als gevolg van de coronamaatregelen, kon Paul Boogaard wethouder Sport van de Hoeksche waard onder toeziend oog van de genodigden het openingslint doorknippen. Als een professional en volleerd bemanningslid balanceerde hij kundig in de boot en knipte feilloos het lint door dat over de havendoorgang was gespannen. Hiermee is de officiële opening een feit en krijgt de haven naar de mening van het bestuur van de Hengelsportvereniging Groot Hoeksche Waard alsnog die aandacht die het verdiend.

Wethouder Boogaard opent de haven.

Onze haven aan de Polderdijk te Maasdam ligt er na de renovatie weer schitterend bij een lust voor het oog. De renovatie heeft ons in totaal, mede door onvoorziene omstandigheden, waaronder veel grote brokken puin op plaatsen waar de palen de grond in moesten en welke netjes moesten worden afgevoerd, een aardige som geld gekost, iets wat aanvankelijk niet was gepland. Uiteindelijk hebben we dit als hengelsportvereniging en daar zijn we best tros op financieel netjes af kunnen ronden.

Blij verrast waren wij met het bezoek van Björn Schutz en Wietse van Alten, directeur - en belangenbehartiger van Sportvisserij Nederland, het was een waarderingsbezoek van beide voor de wijze waarop ons bestuur de Fusie, het samengaan met in totaal 5 andere hengelsport verenigingen tot één HSV, “HSV Groot Hoeksche Waard” met nu 3500 leden en daarmee de grootste vereniging in de Hoeksche Waard, hebben aangestuurd en tot stand gebracht. Ook spraken zij hun waardering uit voor de door leden van onze HSV georganiseerde hengelsportwedstrijd ten baten van het “Sophia Kinderziekenhuis” zie artikel (in de maak) hierover elders op onze site. De heren spraken niet alleen hun waardering uit maar hadden ook een bijdrage in de vorm van een check bij van €500 voor het “Sophia Kinderziekenhuis” en een bijdrage voor onze clubkas; beiden voor beiden bedankt hiervoor.

Wietse van Alten overhandigd cheque namens de federatie aan de voorzitter Johan Letchert van HSV Groot Hoeksche Waard.

Er is door diverse bestuursleden en leden van onze HSV voor, tijdens en achteraf met deze renovatie veel en goed werk verricht, werk dat uiteindelijk heeft geleid tot dit mooie resultaat en waar we als “HSV Groot Hoeksche Waard” best wel trots op mogen zijn. Namens ons bestuur enorm bedankt hiervoor. Ook de weergoden waren deze mening toegedaan en hebben ons verwend met een mooie zonnige dag.

Namens het voltallige bestuur van de
“Hengelsportvereniging Groot Hoeksche Waard”
Johan Letschert voorzitter.