Wethouder Sport op bezoek bij HSV Groot Hoeksche Waard

Donderdag, 10 juni 2021

Donderdag hebben wethouder Sport Paul Boogaard en Colinda van den Doel van de Gemeente Hoeksche Waard ons clubgebouw te Westmaas bezocht voor een kennismakingsgesprek. Een halfuur voor afspraak stapte een belangstellende jonge vent in pak ons clubhuis binnen, na zich te hebben voorgesteld, stapte hij vanuit het clubgebouw ons haventerrein op. “Mooi plekje hebben jullie hier”, stelde hij.

Aan de wethouder uitleg gegeven wat voor activiteiten wij als HSV ondernemen en met welke instanties we zoal van doen hebben. Een aantal zaken verbaasde de wethouder en waren onbekend terrein voor hem er werd door hem dan ook regelmatig met veel belangstellend doorgevraagd.

Omdat wij als HSV over het hele eiland onze hobby uitoefenen en met allerlei loop-,vis-, en pachtrechten te maken hebben. Is het heel complex ons aan één discipline toe te wijzen bij de Gemeente, wij hebben te maken met Sport/ruimtelijke ordening/water enz; dus met veel instanties. Het is bijv. geen voetbalveld dat al jaren op dezelfde plaats ligt. De wethouder heeft op een aantal van onze wensen, punten zoals bijv. de aanleg van 1- a 2 vissteigers voor minder valide, positief gereageerd en toegezegd hieraan medewerking te willen verlenen, deze punten moeten door ons nog nader worden uitgewerkt. Tevens heeft hij beloofd de door ons geheel gerenoveerde haven aan de Polderdijk te Maasdam die er nu weer super bijlicht om gezien te worden en waar we na gereedkomen mede door de corona perikelen nog geen verdere (terechte) aandacht aan hebben kunnen besteden, een keer officieel te willen komen openen.

Er wordt wel eens gesteld dat de politiek te ver van de burger staat maar dat kan vandaag van deze ons bezoekende wethouder niet worden gezegd.

Alle leden nog een goede vangst gewenst,

Mvgr. Johan Letschert

Voorzitter