Waterplantenoverlast

Donderdag, 28 maart 2019

Beste sportvisleden HSV Binnenmaas. Wat betreft de overtollige waterplantengroei waarmee we de laatste jaren te kampen hebben en welke regelmatig overlast veroorzaakt om onze sport te kunnen uitoefenen.

Is ons bestuur reeds enige tijd met diverse partijen (Sportvisserij Zuidwest Nederland, Waterschap Hollandse Delta en de Gemeente HW) in contact getreden om te bezien wat eraan te doen en door wie? Het resultaat tot nu toe is dat we zelf een aantal in opdracht gemaaide plekken hebben bekostigd. Dit is op termijn niet vol te houden voor onze vereniging. Zoals vaak het geval, is ook dit met name een geld kwestie, om dit op te lossen.

Hieronder enige informatie voor jullie m.b.t. deze overtollige waterplantengroei, De onderstaande informatie gaat wat breder en dieper in op de materie en de bestrijding en geeft een helder - en neutraal beeld hiervan. Zie hiervoor de onderstaande link.

Johan Letschert