Nachtvissuh!!!

Donderdag, 27 september 2012

Eindelijk was het zover, na een aantal jaren geen 'Nachtvissen' te hebben georganiseerd doordat we erg veel hele jonge Jeugdvissers haddden die mee deden aan de wedstrijden, stond het voor 2012 weer op het programma!

Vrijdag 14 en 28 september waren de data waarop het moest gaan gebeuren. Het weer moet wel meezitten want bij regen of veel wind word het nachtvissen afgelast... Het weer was vrijdag de 14e erg slecht, de vraag was gaat het door? Maar tegen de avond ging de regen weg en de wind ging liggen... het kon doorgaan!

Zoals altijd verzamelden we bij het clubgebouw. De begeleiders hadden de hengels en het aas meegenomen en door het grote aantal vissers (14) voor deze activiteit hebben we ons opgesplitst in 5 groepen, elk onder leiding van 1 van onze begeleiders. Iedere jeugdvisser had ook z'n vader of een andere begeleider meegenomen, kortom het was gezellig druk aan de waterkant. Daarom moesten we extra rustig lopen want anders verstoren we de vissen veel te veel!

We zouden gaan vissen met maden, wormen en dode visjes om zo veel mogelijk kans te maken op een vis. Er was zelfs een karpervisser bij die met boilies op karper ging vissen!

Bij de stek aangekomen werden de hengels in orde gemaakt en ingegooid. Thijs kwam met de boot en zat gelijk verstrikt in de lijn van Bert die voor het riet lag te vissen... dat begon al goed! Alle hengels lagen in en het werd donkerder... de eerste mooie voorns werden gevangen! Leko zou op de hangel van Thijs letten maar was toch even gaan kijken bij Oebele, en je raad het al... beet! De vis zwom hard door de slip maar gelukkig hoorde Reinhart dit en rende naar de hengel. De vis was erg sterk en met assistentie van Marcel wisten ze de vis binnen te halen. Het was een prachtige snoekbaars. Snel onthaken en op de foto en daarna zwom hij weer netjes weg.

Dat was het begin van heel veel aanbeten, allemaal in 1,5 uur! De vissers kwamen ogen te kort want in een korte tijd werden nog een snoekbaars, 3 palingen en 4 voorns gevangen! Allemaal mooie grote vissen, dat hadden we niet verwacht. Later werd het minder en om kwart voor 11 begon het wat te regenene, waarna we op gingen ruimen. Maar ineens begon de pieper van de karperhengen te piepen, zou er een karper aan zitten...? Nee, een dikke brasem had wel zin in de boilie! We hebben dus 4 verschillende vissorten gevangen, voorn, brasem, paling en snoekbaars.

Om 11 uur waren alle spullen weer ingepakt en gingen we naar huis, het was een super geslaagde visavond, we gaan het zeker volgend jaar weer op het programma zetten. En met een beetje geluk kunnen we de 28e nog een keer...